سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . جستجوی دانش بر هر مسلمانیواجب است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

هرچی که فکرش رو بکنی

 
 
دین ایرانیان باستان(جمعه 89 مرداد 8 ساعت 9:37 صبح )

دو روز پیش بود که من و دوستم در حال صحبت کردن با یک دیگر بودیم.پس از چند دقیقه ناگهان دوستم گفت:

آیا میدانی که ایرانیان باستان آتش پرست بودند ؟!

هنگامی که من این حرف را شنیدم بسیار تعجب کردم و از طرفی بسیار ناراحت شدم(در واقع به غیرتم برخورد)بنابراین سعی کردم که در این مورد بیشتر بدانم. پس شروع به تحقیق کردن درباره ی این موضوع کردم.من سوالاتی از معلم تاریخ خود کردم،کتاب های فراوانی خواندم و............... و در آخر به این جواب رسیدم:در گذشته های بسیار دور به این علت که آتش بسیار ارزشمند بود و همچنین زندگی انسان به آن وابسته بود،ایرانیان از آتش مراقبت می کردند و چون در آن زمان به علت کشف نشدن سوخت و کبریت و وسایلی که آتش را به وجود می آورند،آتشآیا ایرانیان آتش پرست بودند؟

چون به سختی به دست میامد و به سادگی از بین می رفت، پس ایرانیان به نگهداری و مراقبت از آن می پرداختند.

در ضمن همان طور که می دانیم واژه ی پرست با واژه ی پرستار هم خانواده است.اکنون این سوال به وجود می آید که آیا پرستار بیمار را می پرستد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

نه او از بیمار مراقبت می کند از این رو یونانیان و حتی خود ایرانیان باستان به خود این لقب را نهاده بودند امّا پس از مدتّی اعراب مسلمان به اشتباه ما ایرانیان را آتش پرست نامیدند(به این معنی که خدای ما آتش بود) و حتی اکنون عده ای از ایرانیان(در واقع اغلب ایرانیان ) قبول دارند که ما آتش پرست بودیم که این گفته کاملاً اشتباه است   





بازدیدهای امروز: 4  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 4665  بازدید


» لینک دوستان من «

» اشتراک در خبرنامه «